"אסור לי לטפל בנושאים דתיים כפי השקפת עולמי? נבחרתי בשביל זה"

המכון לרפואה משפטית שייך למשרד הבריאות, שייך לי. אני דיברתי עם אנשים שמה ובדקתי, ואני חשבתי גם לפי המומחים שלי שב-11 בלילה היה אפשר לשחרר את הגופות והמשטרה התעקשה לכל מיני זיהויים נוספים שאני לא ראיתי מקום, כי הגופות שלצערי נהרגו, 4 מתוך 5 היו ממש שלמות ולא היה שום בעיה בזיהוי החמישית
אבי יעקב 1 Comment on "אסור לי לטפל בנושאים דתיים כפי השקפת עולמי? נבחרתי בשביל זה"

שר הבריאות יעקב ליצמן התראיין הבוקר למרדכי לביא והנפיק כותרות על מגוון רחב של נושאים העומדים על הפרק • "נאמר לי שהמפכ"ל עוד מעט ידבר אתי ואני לצערי מחכה עד לרגע זה לשיחת טלפון מהמפכ"ל"

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90
המכון לרפואה משפטית שייך למשרד הבריאות, שייך לי. אני דיברתי עם אנשים שמה ובדקתי, ואני חשבתי גם לפי המומחים שלי שב-11 בלילה היה אפשר לשחרר את הגופות והמשטרה התעקשה לכל מיני זיהויים נוספים שאני לא ראיתי מקום, כי הגופות שלצערי נהרגו, 4 מתוך 5 היו ממש שלמות ולא היה שום בעיה בזיהוי החמישית
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הבריאות יעקב ליצמן התראיין הבוקר (ד') למרדכי לביא בתוכנית "מהדורת הבוקר" והנפיק כותרות על מגוון רחב של נושאים העומדים על הפרק.

איום נסראללה:

אי אפשר בלי לקבל ממך התייחסות לאיום של נסראללה מה אתה אומר? הוא אומר שיש 15,000 טון גז בצפון יש לנו פצצת אטום אנחנו פשוט צריכים לשלוח טיל למקום הנכון ונגמר הסיפור?

אני הולך בהנחה של שני דברים, מה אתה חושב הוא לא ניסה בפעם הקודמת?

הוא אומר שהוא ניסה אבל הגיע ליד אין לי מושג אן נכון או לא.

לא בטוח שהוא מדייק, אבל אני יכול להגיד לכם שאני הייתי לפני כמה  חודשים שם עם השר אבי גבאי ובדקנו את הנושא הזה ובהחלט מטפלים בזה ברצינות לא כאשר שהיה איום.

כלומר, האיום הזה על המיכלים הוא איום שמונח על השולחן ונמצא בתהליכי טיפול?

בהחלט כן, זו סכנה וצריך לטפל. אני מניח שזה כבר קרה בעבר שניסו, זה לא דבר חדש, אבל בהחלט מטפלים בזה. מטפלים בזה גם כשזה נמצא שם עם מיגון וכל מיני דברים. לא רוצה לפרט.

אתה אומר שמשתמשים באמצעי הגנה מתוחכמים בשביל להגן על המיכלים הללו?

כן.

התאונה השבוע והסערה בעקבות דרישת המשטרה.

מה קרה עם המשטרה, אנחנו שומעים ביקורת מאד חריפה שבאה ממך. למה?

צריך לדעת שבאותו לילה שהיה את האסון הזה, המכון לרפואה משפטית שייך למשרד הבריאות, שייך לי. אני דיברתי עם אנשים שמה ובדקתי, ואני חשבתי גם לפי המומחים שלי שב-11 בלילה היה אפשר לשחרר את הגופות והמשטרה התעקשה לכל מיני זיהויים נוספים שאני לא ראיתי מקום, כי הגופות שלצערי נהרגו, 4 מתוך 5 היו ממש שלמות ולא היה שום בעיה בזיהוי החמישית… שוחחתי עם השר גלעד ארדן ב12 בלילה, ביקשתי שיתנו, אז הוא אמר שיש בעיות בזיהוי, המשטרה טוענת ככה ואמרתי שזה לא נכון. אחר כך הוא אמר שהמפכ"ל עוד מעט ידבר אתי ואני לצערי מחכה עד לרגע זה לשיחת טלפון מהמפכ"ל. אבל לא הביאו לקבורה את הגופות. עכשיו אני לא מאשים את השר ארדן חלילה וחס, אני חושב שהוא שר מצוין שעושה את עבודתו נאמנה. אני חושב שאת הנהלים צריכים לשנות פה ושם.

למה צריך לשנות כי במקרה של התאונה הזו היה אפשר להביא לידי זיהוי?

צריך לשנות. אם המומחים המקצועיים ככה אומרים כל הזמן, שצריך לסמוך על המומחים המקצועיים, ואם האנשים שלי אמרו לי שאפשר לשחרר, היה צריך לשחרר.

אתה יודע מה אומרים במשטרה.

המשטרה צריכה להבין שלא אני ולא היא מבינים בזיהוי. יש מומחה, ראש המכון היה פעם היס, יש (מנהל) חדש. אני מיניתי אותו. הוא אומר שאפשר לסמוך עליו. לא צריך לעכב.

אבל הם אומרים שבמקרה הזה התגלו סתירות בין תיעוד לזיהוי

במקרה הזה על 4 מתוך 5 לא היה ספק לרגע אחד לא.

אתה אומר גם אם היה ספק תעכבו רק את החמישי, לא את הארבע שהיה ברור מי הם.

כן. תראה כל התהליך הזה אתה יודע מה זה לבדוק את השיניים וללכת לרופא השיניים של האיש ולבדוק את הצילום? אתה לא יודע מה זה? למה צריך את זה?

מזל שיש את זקא שעושים את העבודה הזו בלילה

יש מסקנה, יש החלטה – תשחרר.

קיבלת כבר תגובה מהמשטרה לעניין הזה? מישהו מתייחס לזה? יש איזשהו תהליך שנוצר בעקבות הביקורת שלך?

לא. אני מניח שאראה היום בכנסת את השר גלעד ארדן אני מתכוון לדבר אתו. חלילה וחס, לא כועס עליו, אנחנו ידידים גם, אבל אני חושב שצריך לשנות פה ושם, מה שנקרא.

 פיזור הוועדה לחולים סופניים

 קראתי שאתה מפזר וועדה שדנה בחולים סופניים תחת הנימוק 'הרכב הוועדה' לא תואם את עמדות השר. אני לא בטוח אם החילוניים כל כך הבינו למה זה לא תואם אתה יכול לשתף אותנו?

ללא ספק. צריך להבין, לכל שר יש השקפת עולם, לכל שר יש מדיניות, הוא מחליט מה הוא רוצה, הוא מחליט איך לעבוד. למשל, אתן לכם דוגמא. אני הכנסתי את טיפולי שיניים לילדים בחינם. השרה הקודמת חשבה שאסור לעשות את זה וביטלה. נו, אז יש אותו מדיניות, אז יש מדיניות. אני חושב שצריך להכניס פלוארד במים, היא חושבת שלא, יש לי הרבה דברים אחרים… יש מוות מוחי, אנחנו בהחלט חלוקים.

 מבחינה הלכתית?

 בהחלט, ע"פ חוק התווכחנו.

אתה מבין מה אתה אומר, הרב ליצמן? אתה אומר שאתה כשר הבריאות במדינת ישראל, מפזר וועדה רק בגלל שאתה חושב שיש בעיה עם ההלכה בעניין הזה של הוועדה?

קודם כל כן. מותר לי. ב, אני חייב להגיד לכם שהוועדה לא הציעה מסקנות. לא קיבלתי שום דבר. החלטות שלה. יש וועדה, אני רוצה אנשים אחרים שמטפלים. היא מינתה וועדת סל אחד, אני ימנה וועדת סל אחר, היא מינתה וועדת גרמן אחת, אני וועדת ליצמן… אם הציבור היה רוצה אותה כשרת הבריאות, הציבור אני מניח היה מצביע לה. הציבור כנראה לא רצה אותה. הציבור כנראה כן רוצה טיפולי שיניים בחינם, הציבור לא רוצה כל מיני שטויות שהיא עשתה במשרד.

מעניין מה שאתה אומר, כי בכל זאת שאתה נבחר לתפקיד שר במדינת ישראל, יגידו לך חבריך בשולחן הממשלה, תפקידך לקבל החלטות או לנהל תהליכים שקשורים למדינה לפי אמות מידה ישראליות.

אני מקבל החלטות כפי שאני מבין שהם טובת הציבור. אני מבין דבר אחד, היא מבינה דבר אחר .

אתה לא חושב שזה טובת הציבור? אתה חושב שזה לפי הלכה? יש הבדל גדול!

זה לא סוד שאני אומר שמוות מוחי זה בן אדם חי. בהחלט כן. בחוק אגב אני רוצה להזכיר לכולם, בחוק כתוב שאפשר להכיר במוות מוחי כמוות, אבל החוק סעיף 2 אומר שאם המשפחה רוצה טיפול המשך חייבים לתת לה.

אני  לא יודע אם אתה מודע לאמירותיך, אבל אמירות מן הסוג הזה בהחלט מסכנות את מעמדך כ'מאמי הלאומי'. אתה יודע, אתה נתפשת כפלורליסטי, שחררת את הקנאביס לחילונים בתל אביב.

 אה, אסור לי לטפל כפי שאני מבין ואסור לי לטפל בידישקייט כפי שאני רואה את הדברים? עם כל הכבוד, אני חושב שנבחרתי לטפל בדברים כפי שאני צריך לטפל, כפי שאני רואה אותם ואני לא אהסס. היא הכניסה כל מיני תרופות למשל שהיא התערבה בוועדת סל, כן, היא התערבה איזה דברים להכניס שם, שאני לא רוצה לפרט ברדיו איזה דברים. אני חולק, אני חושב שאסור להתערב בוועדת סל.

 הראיון המלא:

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מינימום של כבוד ליהודי שמבוגר ממך ומבין בהלכה וכן זה מה שעם ישראל צריך מה אתם רדיו חרדי איך אתם משפילים את עצמכם תודו לה׳ על כל רגע שיש שר בריאות חרדי אחרת לך תדע מה היה אני מאמינה שגם אתה יודע הלכות ושומר מצוות אז למה לבזות זה בא ממקום כואב שלי ולא ממקום פוגע ח״ו